#
100BON

Vanliga frågor - kundservice

Om Kundservice


Fråga: Vilka tider är KICKS Kundservice bemannad?

Svar: Du når oss måndag - torsdag kl. 08.00 - 20.00, fredagar 08.00 - 17.00 och lördag - söndag kl 10.00 - 17.00. Ring 020 - 42 32 22 eller fyll i vårt kontaktformulär på hemsidan om du har frågor som rör din order eller vill ha rådgivning kring produktval så återkommer vi så fort som möjligt. Du kan även nå oss via e-post kundservice@kicks.se. På KICKS kundservice arbetar utbildade makeupartister och hudterapeuter med stor erfarenhet av vårt sortiment.


Om min leverans


Fråga: Kan jag få mina produkter levererade till en KICKS-butik?

Svar: Du kan välja att få din beställning skickad till en av våra svenska KICKS-butiker. Ingen fraktkostnad tillkommer vid leverans till KICKS-butik.


Fråga: Hur vet jag att mitt paket kommit fram?

Svar: Har du valt att hämta ditt paket i en KICKS-butik mailas ett "leverans på väg till dig" besked så snart vi skickat din försändelse. Du kan sedan följa din order när du loggar in på ”Mina sidor” under Orderhistorik. Ditt paket är i butik inom 3-5 vardagar efter det att du fått din bekräftelse.

Hemleverans samt leverans till Postens utlämningsställe aviseras via sms eller brevavi från Posten.


Fråga: Hur levereras mitt paket?

Svar: Mindre paket levereras direkt till din brevlåda och där kan du även välja ett klimatsmart alternativ. Större paket levereras till Postens utlämningsställe nära dig. Du meddelas om att ditt paket anlänt till utlämningsstället via den avisering du valt, e-post eller sms.

Ditt paket ligger kvar på utlämningsstället i 30 dagar från det att paketet anlänt, därefter skickas det tillbaka till e-butiken. Har du betalat din order men inte hämtat ut den sparar vi den i 3 månader i vår e-butik.


Fråga: Hur lång är leveranstiden?

Svar: Order som vi mottagit vardagar kommer att levereras hem till dig inom 2-5 vardagar om du valt hemleverans.

Du kan även välja att få ditt paket skickat till en KICKS-butik nära dig och hämta ut ditt paket där med beräknad leveranstid på 3-5 vardagar.


Fråga: Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Svar: Paketet ligger kvar i 14 dagar från det att paketet anländer till ditt utlämningsställe. Om paket inte hämtas ut skickar vi en faktura på våra frakt- och hanteringskostnader, för närvarande 150 kr.


Om retur/reklamation


Fråga: Hur gör jag om jag vill returnera en vara?

Svar: Enklaste sättet är att vända sig till någon av våra svenska KICKS-butiker. Där har du möjlighet att få pengarna tillbaka direkt vid godkänd retur. Retur kan även göras genom att den felaktiga varan skickas till KICKS e-butik. Returadresslapp erhålles efter kontakt med KICKS kundservice på 020-42 32 22 eller via e-post kundservice@kicks.se. Återbetalning sker inom 14 dagar. KICKS ansvarar inte för leveranser som skickas tillbaka till oss från kund.


Fråga: Hur snabbt sker återbetalning vid retur och godkänd reklamation?

Svar: Om du gör din retur via en KICKS-butik sker återbetalning direkt. Gör du din retur via KICKS e-butik sker återbetalning inom 14 dagar.


Fråga: Vad gör jag om mitt kolli är fraktskadat?

Svar: Om ditt kolli blivit skadat kontakta kundservice på telefonummer 020-42 32 22 eller maila oss på kundservice@kicks.se.


Fråga: Hur gör jag om jag vill ångra mitt köp?

Svar: Om du vill returnera en vara som du har beställt av oss har du full returrätt inom 14 dagar från och med den dag du har mottagit varan, förutsatt att den returneras i oskadad, omärkt och obruten originalförpackning. Enklaste sättet att lämna tillbaka en vara är att vända sig till någon av våra svenska KICKS-butiker.

Om du istället vill skicka tillbaka varan till KICKS e-butik vänligen kontakta alltid vår kundservice innan du returnerar varan. Du som kund betalar returfrakt, KICKS ansvarar inte för leveranser som skickas tillbaka till oss från kund.


Fråga: Hur gör jag en reklamation?

Svar: Reklamation görs med fördel direkt i din KICKS-butik. Medtag produkt, kvitto och eventuellt klubbkort. En bedömning av reklamationen görs i butiken. Du kan även reklamera varor du köpt på KICKS e-butik direkt till e-butiken. Kontakta vår kundservice innan du skickar din produkt till oss för reklamationshantering. Vid godkänd reklamation ersätter vi dig för dina fraktkostnader.


Fråga: Kan jag byta en vara jag köpt mot en annan?

Svar: Som kund har du rätt att byta beställd vara inom 14 dagar efter att du mottagit varan. Byte av vara kan ske i någon av våra svenska KICKS-butiker mot uppvisande av den följesedel/kvitto som medföljer varan vid leverans, tänk på att även ta med eventuellt klubbkort. Byte kan inte ske hos KICKS e-butik utan du får då istället returnera varan. Varan skall återlämnas oanvänd, i oskadat skick.


Om min order


Fråga: Hur vet jag att min order blivit godkänd?

Svar: När du slutfört en beställning så erhåller du en orderbekräftelse med e-post. Om du inte fått en orderbekräftelse, vänligen kontrollera att din e-post adress stämmer och meddela KICKS kundservice så skickar vi om bekräftelsen.

När varorna skickas från vår e-butik får du även en leveransbekräftelse via e-post. Tillsammans med din leverans får du en följesedel som gäller som kvitto.


Fråga: Vad finns det för olika leveranssätt?

Svar: Du kan välja att hämta ut ditt paket i någon av våra KICKS-butiker eller få dina varor levererade hem. Mindre paket levereras direkt till din brevlåda medan större paket levereras till Postens utlämningsställe nära dig. När ditt paket når Postens utlämningsställe skickas en avisering till dig via sms eller e-post, beroende på vilket val du gjort.


Fråga: Hur vet jag att mitt paket kommit fram?

Svar: Har du valt att hämta ut ditt paket i en KICKS-butik mailas ett "leverans på väg till dig" besked så snart vi skickat din försändelse. Du kan sedan följa din order när du loggar in på ”Mina sidor” under Orderhistorik. Ditt paket är i butik inom 3-5 vardagar efter det att du fått din bekräftelse.

Hemleverans samt leverans till Postens utlämningsställe aviseras via e-post eller sms beroende på vilket val du gjort.



Fråga: Kan jag söka på mitt kollinummer?

Svar: När du fått din leveransbekräftelse får du även ett kollinummer. Du kan logga in på ”Mina sidor” under Orderhistorik och söka på ditt kollinummer för att få information om vart ditt paket befinner sig.


Fråga: Kan jag ändra i min order?

Svar: Är din order inte bekräftad av dig som kund eller slutförd kan du ändra i din order. Har ordern skickats kan du inte göra någon ändring. Kontakta KICKS kundservice om du har några frågor kring din order.


Fråga: Jag har svårt att betala med mitt betalkort på sajten?

Svar: Det kan bero på att du inte har ditt kort anslutet till Verified by Visa/Master SecureCode. Många banker har nya krav på att alla bankkort måste vara anslutna till Verified by Visa/MasterCard SecureCode eller att du som kund använder e-kort för att handla på nätet. Kontakta din bank för att få hjälp med detta.


Fråga: Varför blir jag nekad kortköp?

Svar: Bankerna har nyligen höjt kravet på kortsäkerhet kraftigt för e-handlare. Det utökade säkerhetskravet från bankerna innebär att en kund måste aktivera sitt betalkort för e-handel för att det skall fungera att genomföra sitt köp. Om du som kund inte aktiverat ditt betalkort eller inte använt den dator där kortet är aktiverat så kan du bli nekad köp i kassan. Om du inte har aktiverat ditt kort så rekommenderar vi att du väljer faktura eller bankdirektbetalning istället.


Fråga: Får jag en skriftlig orderbekräftelse?

Svar: Ja, en orderbekräftelse skickas till din registrerade e-postadress direkt efter att du bekräftat din order. Om du inte fått en orderbekräftelse vänligen kontakta KICKS kundservice på telefonnummer 020-42 22 32.


Fråga: Kan jag ångra mitt köp?

Svar: Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du tagit emot varorna. Se frågan ”Hur gör jag om jag vill returnera en vara”. Alla returer till KICKS e-butik bekostas av dig som kund.


Om sajten


Fråga: Hur handlar jag?

Svar: Först väljer du de produkter du vill handla. De produkter du väljer hamnar i varukorgen längst ned på sidan. När du är klar med dina val klickar du på knappen "Till kassan".

Du får då 3 alternativ:

1. Fortsätt till kassan utan att logga in. Väljer du detta alternativ förs ingen historik över dina ordrar.
2. Logga in som kund. Här registrerar du dina uppgifter och då förs även historik över dina ordrar. Har du skapat ett konto slipper du skriva in dina uppgifter nästa gång du handlar.
3. Medlem i KICKS Club som handlar för första gången? Skapa ett konto på KICKS e-butik för att ta del av dina erbjudanden och få poäng på dina köp. Här väljer du att skapa ett konto.


Fråga: Måste man vara medlem för att kunna handla hos Er?

Svar: Nej, du måste inte vara medlem för att kunna handla i vår e-butik. Däremot finns KICKS Club för dig dom önskar samla bonus på dina inköp och ta del av exklusiva erbjudanden.

Fråga: Måste man vara inloggad för att kunna handla hos Er?

Svar: Nej, du måste inte vara inloggad för att handla i vår e-butik. Om du väljer att skapa ett konto på KICKS e-handel slipper du t ex skriva in dina uppgifter varje gång du skall handla. Du kan även skriva kommentarer, recensera produkter och spara favoriter.


Fråga: Hur lägger jag till produkter till ”mina favoriter”?

Svar: Du lägger till produkter till ”mina favoriter” genom att klicka på ”Favorit” i anslutning till produkten. Denna funktion kräver dock att du har skapat ett konto i e-handeln.


Fråga: Varför har min produkt jag lagt till ”mina favoriter” ingen köpknapp direkt under produkten?

Svar: Det kan bero på att den produkt du valt har fler varianter. T.ex. har en mascara flera olika färger och då måste du välja färg innan du kan klicka på köp-knappen. Det kan även bero på att produkten finns i flera olika storlekar eller att produkten är tillfälligt slut i lager.


Fråga: Vad gör jag om jag glömt mitt lösenord?

Svar: När du väljer ”Logga in” klickar du sedan på länken ”Glömt lösenord”. Då får då fylla i den e-postadress som du skapat ditt konto med. Ditt lösenord skickas sedan till din e-postadress.


Fråga: Har ni samma sortiment i e-butiken som i övriga butiker?

Svar: Sortimentet på KICKS e-handel är baserat på vår största butik och är därmed större än sortimentet i merparten av våra butiker.


Fråga: Vad har ni för fraktfri gräns?

Svar: Om du väljer att få din order levererad till någon av våra KICKS-butiker i Sverige bjuder vi på frakten. Om din order överstiger 500 kr är frakten också fri. Understiger din order 500 kr tar vi ut en fraktkostnad på 49 kr.


Om min faktura


Fråga: Jag försökte handla igår på e-handeln mot faktura men jag blev nekad, varför?

Svar: Då våra fakturor sköts utav ett extern bolag som heter Klarna AB hänvisar vi dig att kontakta dem för att få svar på varför du nekades köp mot faktura. Du når dem på telefonnummer: 08-120 120 00.


Fråga: Var kan jag se om min faktura är betald?

Svar: Alla våra fakturor hanteras av vår samarbetspartner Klarna AB. Gå in på klarna.com/sv/kundtjanst, där du kan se frågor rörande din faktura. Du kan även ringa direkt till Klarnas kundtjänst på telefonnummer: 08-120 120 00.

Genom att använda Kicks.se godkänner du att vi använder cookies för att höja användarupplevelsen.

Laddar...