#
100BON

Köpvillkor


Köp- och leveransvillkor KICKS e-handel



Om KICKS
Leveranser och beställning
Order- och leveransbekräftelser/följesedel
Returer
Betalning och priser
Produktinformation och bilder
Bäst-före-datum
Personuppgifter och åldersgräns
Paketinslagning
Kundservice



Om KICKS

KICKS är den ledande skönhetskedjan i Norden. Med attraktiva varumärken inom doft, make up, hudvård och hårvård samt välutbildade skönhetsexperter i butik erbjuder KICKS ett modernt och internationellt koncept. KICKS Kosmetikkedjan AB ingår i Axel Johnson AB.

Kicks Kosmetikkedjan AB
118 90 Stockholm
Orgnr: 556432-9281

Kundservice: 020-42 32 22, måndag - torsdag 08.00-20.00, fredag 08.00-17.00, lördagar 10.00-17.00.
kundservice@kicks.se

KICKS E-handel är en auktoriserad återförsäljare av samtliga varumärken som ingår i vårt sortiment. Att vara en auktoriserad återförsäljare innebär att vi får vårt sortiment direkt från leverantörerna och på så vis alltid kan garantera äkta vara, produktens kvalitet och ett fullsorterat sortiment. För en stor del av de varumärken vi säljer, såsom Clinique, Lancome, Biotherm, YSL, MAC m fl är vi faktiskt Sveriges första och enda auktoriserade återförsäljare.



Leveranser och beställning

Order som vi mottagit vardagar före kl 12.00 skickas normalt från oss samma dag och levereras inom 2-5 dagar om du valt hemleverans.

Under högsäsong när många fler shoppar hos oss kan det dröja lite längre innan dina produkter packas.

Mindre paket levereras direkt till din brevlåda och där kan du även välja ett klimatsmart alternativ. Våra leveranser transporteras i enlighet med Postnords riktlinjer för miljö- och arbetsmiljö, vilket innebär så liten klimatpåverkan som möjligt. Detta innebär att våra leveranser inte transporteras via flyg utan i största mån via järnväg och i övriga fall lastbil. PostNord är certifierad med miljömärkningarna ISO 9001 och ISO 14001, här kan du läsa mer om certifieringarna.

Större paket levereras till Postens utlämningsställe nära dig. Ditt paket ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar från det att paketet anlänt, därefter skickas det tillbaka till e-butiken. Har du betalat din order men inte hämtat ut den sparar vi den i 3 månader.

Du kan även välja att få ditt paket skickat till en KICKS-butik nära dig och hämta ut ditt paket där. Din försändelse levereras då inom 3-5 dagar.

Ditt paket ligger kvar i KICKS-butiken i 30 dagar från det att paketet anlänt, därefter skickas det tillbaka till e-butiken. Har du betalat din order men inte hämtat ut den sparar vi den i 3 månader.

Delleveranser
KICKS tillämpar inte delleverans om en eller flera varor i beställningen ej kan levereras. Istället skickas de varor som kan levereras och de varor som inte kan levereras krediteras kunden. Om ditt köp översteg 500 kr från början debiteras du självklart ingen fraktkostnad.

Avisering
Hemleverans samt leverans till Postens uthämtningsställe aviseras via sms eller brevavi från posten.

Har du valt att hämta ditt paket i en KICKS-butik mailas ett "leverans på väg till dig" besked så snart vi skickat din försändelse. Du kan sedan följa din order när du loggar in på ”Mina sidor” under Orderhistorik. Ditt paket är i butik inom 3-5 dagar efter det att du fått din bekräftelse. Personalen kontaktar dig när ditt paket finns att hämta i din KICKS-butik.

När du hämtar ut ditt paket i din KICKS-butik vänligen ta med dig ditt ordernummer/orderbekräftelse som är ditt kvitto på din beställning.

Fraktkostnad
Om du väljer att få din order levererad till någon utav våra KICKS-butiker i Sverige bjuder vi på frakten. Om du väljer hemleverans och din order överstiger 500 kr är frakten fri efter dragna rabatter, understiger din order 500 kr tar vi ut en fraktkostnad på 49 kr.

Ej uthämtade paket
Paketet ligger kvar 14 dagar från det att paketet anländer till ditt utlämningsställe. Om paket inte hämtas ut skickar vi en faktura på våra frakt- och hanteringskostnader, för närvarande 150 kr.

Varuprover
Det är inte tillåtet att göra löpande beställningar för låga belopp på kicks.se med syfte att ta del av de gratis varuprov som medföljer beställningarna. Det är heller inte tillåtet att sälja vidare varuproven till tredje part.

Force Majeure
Händelser såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför KICKS kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure. Detta innebär att KICKS befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.




Order- och leveransbekräftelser/följesedel

När du slutfört en beställning så erhåller du en orderbekräftelse med e-post. Om du inte fått en orderbekräftelse, vänligen kontrollera att din e-postadress stämmer och meddela KICKS kundservice så skickar vi om bekräftelsen.

När varorna skickas från vårt e-lager får du även en leveransbekräftelse via e-post. Tillsammans med din leverans får du en följesedel som gäller som kvitto.



Returer

Enklaste sättet är att vända sig till någon av våra svenska KICKS-butiker. Där har du möjlighet att få pengarna tillbaka direkt vid godkänd retur. Retur kan även göras genom att den felaktiga varan skickas till KICKS e-lager. Returadresslapp erhålles efter kontakt med KICKS kundservice på 020-42 32 22 eller via e-post kundservice@kicks.se. Återbetalning sker inom 14 dagar. KICKS ansvarar inte för leveranser som skickas tillbaka till oss från kund.

Byte
Som kund har du rätt att byta beställd vara inom 14 dagar efter att du mottagit varan*. Byte av vara kan ske i någon av våra svenska KICKS-butiker mot uppvisande av den följesedel/kvitto som medföljer varan vid leverans, tänk på att även ta med eventuellt klubbkort. Byte kan inte ske hos KICKS e-handel utan du får då istället returnera varan. Varan skall återlämnas oanvänd, i oskadat skick.

*) För julhandeln gäller bytesrätt t.o.m. 23 januari på köp mellan 14 november t.o.m 24 december.

Ångerrätt
Du har alltid rätt att ångra din beställning inom 14 dagar* vid köp på KICKS e-handel. Ångerperioden räknas från det datum då du mottog den sista varan/varorna i din beställning, förutsatt att den returneras i oskadad, omärkt och obruten originalförpackning. På grund av hälso- och hygienskäl omfattas inte produkter med bruten försegling av returrätten.

Om du vill kan du använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram (se Ångerblankett).

*) För julhandeln gäller returrätt t.o.m. 23 januari på köp mellan 14 november t.o.m 24 december.

Nyttjande av ångerrätten
Enklaste sättet att lämna tillbaka en vara är att vända sig till någon av våra svenska KICKS-butiker. Om du istället vill skicka tillbaka varan till KICKS e-handel vänligen kontakta alltid vår kundservice på 020-42 32 22 eller via e-post kundservice@kicks.se innan du returnerar varan. Du som kund betalar returfrakten, KICKS ansvarar inte för leveranser som skickas tillbaka till oss från kund.

Senast 14 dagar efter det att vi blev informerade om ditt beslut att ångra din beställning får du din återbetalning. Vi kommer att använda oss av samma betalningssätt som du använde vid din beställning. Detta kommer inte att medföra några extra avgifter för dig. Vi har rätt att avvakta med återbetalningen till dess att vi har mottagit varorna eller du har tillhandahållit bevis på att du har skickat tillbaka varorna, vilket som än inträffar först.

Reklamation
KICKS garanterar att varje försändelse undersöks innan den skickas till kund. Skulle varan trots detta ändå vara trasig eller felaktig när den anländer till kund, åtar sig KICKS att kostnadsfritt åtgärda felet genom att ersätta med en ny vara. Kund som önskar göra gällande fel i beställd vara skall så snart som möjligt efter att felet upptäckts kontakta KICKS Kundservice på 020-42 32 22 eller via e-post kundservice@kicks.se. Du kan också vända dig till någon av våra svenska KICKS-butiker.

Returfrakt
Du betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan om du som kund inte väljer att returnera din vara i närmaste KICKS-butik. Väljer du att returnera i butik kostar det inget extra men det är viktigt att du har med dig din följesedel/orderbekräftelse. Vid retur av enstaka produkt (inte din totala order) till KICKS återbetalas inte frakt och fakturaavgifter.

Allergisk Reaktion
Om du har du fått en allergisk reaktion av någon produkt du köpt hos KICKS, vänligen kontakta i första hand din närmaste KICKS-butik för mer information. Det går även bra att kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

Garanti på elprodukter
KICKS lämnar 2 år garanti på elprodukter. Skulle varan vara trasig eller felaktig är enklaste sättet att kontakta din närmsta KICKS-butik för att reklamera varan.

Information om elavfall
Från och med den 1 oktober 2015 kan du lämna begagnade elprodukter hos oss när du köper en motsvarande vara. Du kan fortfarande lämna begagnad elektronik på kommunens miljöstation. Läs mer om hur du återvinner elektronik på kommunens hemsida eller på elkretsen.se.



Betalning och priser

Säker betalning
Att handla på KICKS E-handel är säkert och enkelt. Du väljer mellan faktura, Delbetalning (Klarna Konto), direktbetalning genom din bank eller kortbetalning där ditt bank- eller kreditkort är anslutet till Visa eller Mastercard/Eurocard. För mer information om betalning läs nedan.

Kortbetalning
Du som har ett bank- eller kreditkort anslutet till Visa eller Mastercard/Eurocard kan betala genom ditt kontokort. Detta gäller dock inte Electron- eller Maestrokort. Kortbetalningar hanteras av vår samarbetspartner, Dibs Payment Services AB, för att garantera en snabb och säker betalning. När du väljer detta betalningsalternativ reserveras beloppet på ditt kontokort vid din beställning och betalning genomförs först när varorna skickas till dig.

Vi erbjuder 3D Secure/SecureCode som är en säkrare lösning för dig som betalar med kort. Om ditt kortköp nekas välj fakturabetalning alt. direktbetalning bank eller kontakta din bank för att aktivera 3D Secure.

CVC är en tresiffrig kod som används för att öka säkerheten vid betalning med kort på Internet. Koden, som även kallas CVV2-kod (Visa) eller CVC2-kod (Mastercard/Eurocard), är tryckt i signaturfältet på baksidan av ditt kort och är alltid de tre sista siffrorna (se exempel nedan). Koden bygger på en matematisk algoritm som är baserad på kortnumret och sista giltighetsdatum. En korrekt angiven kod verifierar att det är ett riktigt kort.

Faktura
Om du väljer faktura som betalningsalternativ tillkommer en faktureringsavgift om 29 kronor. Fakturan skickas via mail från Klarna. Fakturan överlåts till vår samarbetspartner, Klarna AB, som gör en förenklad kreditprövning utan kännedomskopia. Vid fakturabetalning sker leverans av beställda varor endast till folkbokförd adress.

Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Vid försenad betalning skickas en skriftlig påminnelse med lagstadgad påminnelseavgift om 50 kronor. Dessutom utgår dröjsmålsränta enligt gällande referensränta med ett tillägg av 24%.

Delbetalning (Klarna konto)
Om du väljer delbetalning som betalningsalternativ, väljer du själv varje månad hur mycket du vill betala (lägst 50 kr/månad eller 1/24 av totalbeloppet) och du kan när som helst välja att betala av hela beloppet på en gång. Delbetalning hanteras av vår samarbetspartner, Klarna AB, som sammanställer alla dina delbetalningsköp (om du har flera) på en och samma månadsavi. För Klarna konto gäller en årsränta på 19,5% och en aviavgift på 29 kr per utsänd avi.

Vid delbetalning gör Klarna en förenklad kreditprövning utan kännedomskopia. Leverans av beställda varor sker endast till folkbokförd adress.
Klicka här för att se fullständiga villkor för delbetalning.

Direktbetalning genom din bank
Du som är ansluten till Internetbank hos Nordea, Swedbank, SEB eller Handelsbanken kan göra en betalning direkt från ditt bankkonto. När du väljer direktbetalning som betalningsalternativ slussas du automatiskt till din bank och loggar in på vanligt sätt. Betalningen genomförs sedan direkt från ditt bankkonto i samband med att du godkänner transaktionen.

Priser
Alla våra priser anges i svenska kronor och inkluderar moms, momsen redovisas på orderbekräftelsen/ kvittot.

Presentkort
Våra presentkort fungerar även på KICKS E-handel (detta gäller våra nyare kort med kod på baksidan). När du löser in ditt presentkort väljer du själv hur stor del av beloppet du vill använda.

Presentkorten finns att köpa i alla våra butiker, på hemsidan samt på 7Eleven och Pressbyrån.

KICKS presentkort är giltigt som betalning för varor i samtliga KICKS-butiker och på kicks.se. Presentkortet går ej att byta mot kontanter. Kortet är giltigt i två år från den dag det laddats eller använts. Vid varje köp där kortet används visas det återstående tillgängliga beloppet på kvittot. Kortet kan när som helst fyllas på i KICKS butiker. Du kan alltid kontrollera kortets saldo i din KICKS-butik eller på kicks.se. KICKS ansvarar inte för borttappade eller stulna kort.



Produktinformation och bilder

KICKS gör sitt bästa för att tillhandahålla så korrekt produktinformation som möjligt. Vi rekommenderar dock att du alltid dubbelkollar produktinformation och innehållsförteckning på förpackningen när du får din leverans, särskilt om du är allergisk eller överkänslig mot något ämne.

Förpackningarna på våra produkter kan variera i utseende. I vissa fall kan en annan storlek än den som erbjuds vara avbildad, därför är det alltid den skriftliga informationen angående volym som gäller.

Tyvärr kan vi inte garantera att färgproverna du ser på din skärm överensstämmer med verkligheten, då detta beror på färgåtergivningen på din skärm samt dina individuella skärminställningar.

Är du osäker på någon produkt vänligen kontakta kundservice eller besök någon av våra KICKS-butiker för mer information.



Bäst-före-datum

På de flesta av våra produkter finns en symbol som ser ut som en burk med öppnat lock. Vid symbolen står det antingen 6, 12 eller 24 månader. Detta indikerar produktens hållbarhet från det att den öppnas. Övriga produkter har specifik datummarkering.

Tänk även på att hållbarhetstiden påverkas av hur du förvarar och använder produkten. Använd t.ex. inte fingrarna utan en spatel när du tar hudcreme ur en burk eftersom det annars lätt sprids bakterier och hållbarheten förkortas. Inga produkter mår heller bra av att förvaras för varmt eller i direkt solljus.



Personuppgifter och åldersgräns

Behandling av personuppgifter och köpinformation
KICKS behandlar personuppgifter i enlighet med personuppgiftslagen (PUL). Som medlem i KICKS Club, godkänner du att dina personuppgifter och samt uppgifter om dina köp som sker hos Kicks sparas och behandlas i maximalt 24 månader. Ändamålet med att registrera uppgifter är att uppgifterna samkörs och uppdateras för att upprätthålla god kund- och registervård, att uppgifterna används som underlag för marknads- och kundanalyser samt för kundanpassade medlemserbjudanden.

Ditt personnummer behöver vi för uppdatering av adressuppgifter och är den enda garantin för att värdehandlingar som premiecheckar inte hamnar i fel händer. Uppgifterna kommer inte att säljas till utomstående part. Medlemmen ger dock KICKS samarbetspartner rätt att nyttja adressuppgifter i marknadsföringssyfte. Medlemmen har rätt att från Kicks Club kostnadsfritt en gång per kalenderår få information om vilka av medlemmens personuppgifter som behandlas av KICKS och när som helst begära rättning av felaktiga uppgifter.

Personuppgiftsansvarig för KICKS Club är KICKS Kosmetikkedjan AB. Den som ej önskar mottaga adresserad reklam och erbjudanden kan när som helst kontakta Kicks Club och begära en så kallad reklamspärr. Din e-postadress används till orderbekräftelsen samt till övrig information om din beställning.

Åldersgräns
För att handla på KICKS E-handel ska du ha fyllt 18 år. Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa från oss.



Paketinslagning

Nu erbjuder vi på KICKS E-handel paketinslagning. Du anger i kassan om du önskar att få dina produkter inslagna, pris anges i kassan.



Kundservice

Du når oss måndag - torsdag 08.00-20.00, fredag 08.00-17.00 och lördagar 10.00-17.00 via kundservice@kicks.se eller på telefon 020 - 42 32 22. Det går även bra att fylla i vårt kontaktformulär på hemsidan om du har frågor som rör din order eller vill ha rådgivning kring produktval så återkommer vi så fort som möjligt. Du kan även nå oss via e-post kundservice@kicks.se. På KICKS kundservice arbetar utbildade makeupartister och hudterapeuter med stor erfarenhet av vårt sortiment.

Öppna köpvillkoren som PDF

Genom att använda Kicks.se godkänner du att vi använder cookies för att höja användarupplevelsen.

Laddar...