50% på utvalda produkter varje dag! Upptäck vår julkalender här.
30% på ett utvalt varumärke varje dag! Se alla luckorna här.
(0)
Köps ofta tillsammans
Totalt för alla 2 350 kr
Prada Paradoxe Virtual Flower EdP 30 ml
1 050 kr
Finns online
Välj butik för att se saldo:
99,00 kr kvar till fri frakt
KICKS Club: poäng på alla köp
Expressleverans
Om produkten
Gör så här
Ingredienser
Egenskap
STRÅLANDE, BLOMMIG OCH LUGNANDE
Prada Paradoxe Virtual Flower Eau de Parfum, den nya kvinnliga doften från Prada. Denna nya signaturdoft omprövar en av de mest kända symbolerna för kvinnlighet och parfym: blommighet. En doft som tänjer på gränserna för vad sinnena kan förnimma och som med sin friska och blommiga signatur förstärkt av artificiell intelligens utmanar uppfattningen av verkligheten.
DOFTEN
Paradoxe Virtual Flower är en blommig myskdoft som fångar den luftiga och strålande doften av jasmin precis som den upplevs i naturen. En avantgardistisk signaturdoft med fräscha, sprudlande toppnoter av Vert de Bergamot från Italien, ett livfullt blommigt hjärta med jasmine AI-ackord och neroli samt basnoter av mysk och ambrette, en komposition utvecklad för att ge känslan av en andra hud.
FLASKAN
Precis som den ursprungliga signaturen är den uppdaterade flaskan till Paradoxe Virtual Flowers ett uttryck för Pradas känsla för förnyelse och förkärlek för kontraster. Den nya flaskan är minimalistisk och fin vid första anblick och står sedan ut gentemot traditionella parfymflaskor med sin inspiration hämtad från den ursprungliga ikoniska triangelformade Prada-logotypen som är designad för att vila på sidan. Prada-logotypen står i kontrast till doftens fräscha ljusrosa färg. Flaskan pryds av texten ”Virtual Flower” på den övre fasningen.
ÖKAD KREATIVITET
För att öppna upp för ett nytt perspektiv på blommor valde våra mästerparfymörer Nadège Le Garlantezec, Shyamala Maisondieu och Antoine Maisondieu en av de mest sofistikerade blommorna inom parfymvärlden och gav den ett helt nytt uttryck: Jasmin. De utnyttjade kraften hos artificiell intelligens för att skapa ett unikt Prada-ackord som fångar doften av blomman i naturen.
PRADA PARADOXE: FÖRENAR KREATIVITET OCH ANSVAR
Den nya förpackningen är återvinningsbar, både flaskan och ytterförpackningen.
Glasflaskorna är designade med lägre vikt för att begränsa användningen av glas och alla pappersförpackningar är FSC MIX-certifierade, vilket säkerställer att produkten kommer från ansvarsfullt förvaltade skogar som ger miljömässiga, sociala och ekonomiska fördelar.
Hela franchisesortimentet är påfyllningsbart, vilket därmed genererar mindre förpackningsmaterial. En enda 50 ml flaska Prada Paradoxe Virtual Flower och en 100 ml refill bidrar till en total minskad materialåtgång på cirka 39 % jämfört med tre 50 ml-flaskor Prada Paradoxe Virtual Flower. Här ingår 29 % glas, 67 % metall, 44 % plast och 41 % kartong.
Prada Paradoxe Virtual Flower Eau de Parfum, den nya kvinnliga doften från Prada. Denna nya signaturdoft omprövar en av de mest kända symbolerna för kvinnlighet och parfym: blommighet. En doft som tänjer på gränserna för vad sinnena kan förnimma och som med sin friska och blommiga signatur förstärkt av artificiell intelligens utmanar uppfattningen av verkligheten.
DOFTEN
Paradoxe Virtual Flower är en blommig myskdoft som fångar den luftiga och strålande doften av jasmin precis som den upplevs i naturen. En avantgardistisk signaturdoft med fräscha, sprudlande toppnoter av Vert de Bergamot från Italien, ett livfullt blommigt hjärta med jasmine AI-ackord och neroli samt basnoter av mysk och ambrette, en komposition utvecklad för att ge känslan av en andra hud.
FLASKAN
Precis som den ursprungliga signaturen är den uppdaterade flaskan till Paradoxe Virtual Flowers ett uttryck för Pradas känsla för förnyelse och förkärlek för kontraster. Den nya flaskan är minimalistisk och fin vid första anblick och står sedan ut gentemot traditionella parfymflaskor med sin inspiration hämtad från den ursprungliga ikoniska triangelformade Prada-logotypen som är designad för att vila på sidan. Prada-logotypen står i kontrast till doftens fräscha ljusrosa färg. Flaskan pryds av texten ”Virtual Flower” på den övre fasningen.
ÖKAD KREATIVITET
För att öppna upp för ett nytt perspektiv på blommor valde våra mästerparfymörer Nadège Le Garlantezec, Shyamala Maisondieu och Antoine Maisondieu en av de mest sofistikerade blommorna inom parfymvärlden och gav den ett helt nytt uttryck: Jasmin. De utnyttjade kraften hos artificiell intelligens för att skapa ett unikt Prada-ackord som fångar doften av blomman i naturen.
PRADA PARADOXE: FÖRENAR KREATIVITET OCH ANSVAR
Den nya förpackningen är återvinningsbar, både flaskan och ytterförpackningen.
Glasflaskorna är designade med lägre vikt för att begränsa användningen av glas och alla pappersförpackningar är FSC MIX-certifierade, vilket säkerställer att produkten kommer från ansvarsfullt förvaltade skogar som ger miljömässiga, sociala och ekonomiska fördelar.
Hela franchisesortimentet är påfyllningsbart, vilket därmed genererar mindre förpackningsmaterial. En enda 50 ml flaska Prada Paradoxe Virtual Flower och en 100 ml refill bidrar till en total minskad materialåtgång på cirka 39 % jämfört med tre 50 ml-flaskor Prada Paradoxe Virtual Flower. Här ingår 29 % glas, 67 % metall, 44 % plast och 41 % kartong.
Behöver du hjälp?
Fråga en av våra hudterapeuter!
Mer Inspiration
Låt andra höra vad du tycker!
Logga inoch lämna en recension och berätta för andra vad du tycker om produkten
Kicks har inga processer eller rutiner för att säkerställa att de publicerade recensionerna kommer från
konsumenter som faktiskt har använt eller köpt produkterna
Recensioner & betyg
4.3
Baserat på 6 betyg.
Läs mer
Filtrera recensioner
- (2)
- (4)
- (1)
- (1)
- (1)
- (1)
- (1)
- (1)
- (1)
- (1)
- (2)
- (2)
- (2)
- (2)
Besarta
Medlem i KICKS Club & Kicks Beauty Talks
2024-11-28
Hjälpte den här dig?
C
Christina
Medlem i KICKS Club
2024-10-02
Hjälpte den här dig?
Josefine
Medlem i KICKS Club & Kicks Beauty Talks
2024-09-18
Hudton: MediumHudtyp: MogenÖgonfärg: BlåaHårtextur: LockigtHårfärg: SlingorHårskick: Behandlat, Frissigt, Tjockt
Hjälpte den här dig?