Hållbarhetsrapport
Våra hållbarhetsmål
PEOPLE
- Öka kunskapen om och förebygga psykisk ohälsa genom initiativet Beautiful Minds.
- Verka för kulturell mångfald och ökad etnisk representation i samtliga rum: i butiker, på kontoren, i ledande roller och bland alla medarbetare.
- Att för all bildpublicering och material i extern och intern distribution, främja inkluderande ideal genom en normbrytande bildpolicy utifrån maktbalans, objektifiering, oetiskt innehåll och osunda ideal.
PLANET
- Öka kunskapen om och tillgängligheten för miljöriktig hantering av kosmetiskt avfall genom Initiativet Beauty Recycling och insamling i butiker. Vårt långsiktiga mål är att kunna erbjuda insamling i samtliga KICKS butiker i Sverige, Norge och Finland.
- Minska utsläppen av växthusgaser – både vid produktion och i affärsverksamheten.
- Samtliga förpackningar för våra egna varumärken ska vara materialåtervinningsbara år 2025 och gjorda av återvunnet eller förnybart material senast 2030.
PRODUCT
- Total överensstämmelse med amfori BSCI:s uppförandekod för leverantörer och regelbundet granska fabriker i riskländer. 100% av fabrikerna i riskländer ska ha en godkänd granskningscyckel.
- Vi arbetar för ökad transparens i vår leverantörskedja med långsiktigt mål om full transparens i alla led.
- Erbjuda kunder ett bredare urval av produkter med medveten profil genom Conscious. Målet är att varje år utöka och komplettera detta sortiment.
- Minst 90 % av palmoljan i våra egna varumärken ska vara hållbart producerad.
- Utesluta miljöskadliga ingredienser i egna produkter genom en sträng restriktionslista som granskas och uppdateras löpande.
KICKS Hållbarhetsrapport 2022
KICKS Sustainability Report 2022
KICKS Hållbarhetsrapport 2021
KICKS Sustainability Report 2021
KICKS Hållbarhetsrapport 2020
KICKS Sustainability Report 2020
KICKS hållbarhetsrapport 2019
KICKS Sustainability Report 2019
KICKS hållbarhetsrapport 2018
KICKS Sustainability Report 2018
KICKS hållbarhetsrapport 2017
KICKS Sustainability Report 2017